Jadłospis

Tydzień 1

Śniadanie Obiad Podwieczorek
Poniedziałek
  • zupa mleczna z makaronem (250ml)
  • kanapka z szynką i warzywami (pół bułki wieloziarnistej, papryka, ogórek, rzodkiewka)
  • herbata z cytryną (150ml)
  • zupa kalafiorowa (250ml, kalafior, ziemniaki, włoszyzna, śmietana 9%)
  • ziemniaki (100g), filet rybny opiekany (60g), surówka z kapusty z ziarnami (60g, słonecznik, dynia, sezam)
  • wafle ryżowe naturalne
Wtorek
  • kanapka z wędliną (2 razy pół bułki z masłem, wędlina chyda, warzywa np. papryka, ogórek, sałata)
  • herbata z sokiem malinowym (150ml)
  • barszcz ukraiński (250ml)
  • kasza pęczak (100g), pulpety w sosie śmietanowym (120g), surówka na bazie kapusty z warzywami (60g, kapusta, seler, por, ogórek świeży, kiszony, pomidor, marchewka, oliwa)
  • ryż z jabłkiem na mleku (ryż, jabłko, jogurt naturalny, cynamon, miód)
Środa
  • płatki kukurydziane z mlekiem (150ml)
  • kanapka z chleba razowego z masłem i warzywami
  • zupa koperkowa (250ml, włoszczyzna, ziemniaki, koperek, śmietana 9%, wywar mięsny)
  • pyzy z mięsem (250g, ziemniaki, mąka, mięso wieprzowe), marchew z groszkiem (60g)
  • bułka drożdżowa
Czwartek
  • jajecznica (1 jajko)
  • kakao (150ml)
  • pół bułki z masłem, warzywami (pomidor, papryka)
  • kapuśniak (250ml, kapusta kiszona, włoszczyzna)
  • ziemniaki (100g), klopsik mielony z wątróbką w lekkim sosie własnym (120g), surówka wielowarzywna z brokułami (60g, kapusta czerwona, kalafior, brokuły, seler, ogórek kiszony, papryka, marchewka, kukurydza, groszek, jogurt naturalny bez tłuszczu)
  • owoc sezonowy (jabłko, winogrona, mandarynka, itp.)
Piątek
  • jogurt naturalny z owocami (100ml)
  • kanapka (pół bułki kajzerki, ogórek, rzodkiewka)
  • herbata (150ml)
  • żurek (250ml)/li>
  • kopytka twarogowe polewane tartą bułką na maśle (200g), marchewka surowa
  • kanapka z serem na bagietce wieloziarnistej

Tydzień 2

Śniadanie Obiad Podwieczorek
Poniedziałek
  • parówka z szynki (60g)
  • pół bułki grahamka (masło, ogórek, papryka, koperek)
  • herbata (150ml)
  • zupa z fasolki szparagowej (250ml, włoszczyzna, kapusta, fasolka szparagowa, zaprawiona mąką pełnoziarnistą, śmietana 9%)
  • makaron z mięsem i warzywami (220g)
  • jabłko
  • mini serek smakowy
Wtorek
  • owsianka na mleku (250ml)
  • kanapka z masłem, serem, pomidorem, sałatą i ogórkiem (pół kajzerki)
  • herbata (150ml)
  • krupnik z pietruszką zaprawiany mąka pełnoziarnistą (250ml)
  • ziemniaki (100g), kotlet mielony (60g), buraczki (60g)
  • rogalik maślany
Środa
  • omlet z musem owocowym (100g)
  • herbata (150ml)
  • zupa ziemniaczana z zieloną pietruszką (250ml, ziemniaki, włoszczyzna, zacierki)
  • pulpety rybne duszone w sosie pomidorowym (120g), ziemniaki (100g), surówka z czerwonej kapusty (60g, jabłko, czerwona kapusta, cytryna, oliwa, miód)
  • owoc sezonowy (pomarańcza, jabłko, winogrona, mandarynka, itp.)
Czwartek
  • kanapka z szynką chudą i warzywami (2 razy pół bułki pełnoziarnistej, masło, pomidor, papryka, ogórek)
  • kawa zbożowa (150ml)
  • rosół z kluseczkami (250ml)
  • ryż (100g), potrawka z kurczaka z marchewką i groszkiem (100g), surówka z kapusty pekińskiej ze szpinakiem (60g, szpinak, kapusta pekińska, marchewka, oliwa, cytryna, kukurydza, papryka)
  • kasza jaglana z owocami i ziarnami
Piątek
  • kasza manna z sokiem owocowym (250ml)
  • pół bułki pełnoziarnistej z masłem i wędliną
  • zupa jarzynowa z zielonym groszkiem z wkładką zaprawiana mąka żytnią (250ml, włoszczyzna, kapusta, zielony groszek, śmietana, pulpecik wieprzowy)
  • makaron polewany owocami z jogurtem naturalnym i miodem (200g)
  • jabłko lub marchewka surowa
  • sałatka jarzynowa

Tydzień 3

Śniadanie Obiad Podwieczorek
Poniedziałek
  • zacierki na mleku (250ml)
  • pół bułki pełnoziarniste z serem (masło, sałata, ogórek, papryka)
  • zupa szpinakowa (250ml, ziemniaki, włoszczyzna, śmietana 9%, mąka żytnia, szpinak)
  • ziemniaki (100g), kotlet schabowy w panierce migdałowej (60g), surówka sezonowa (60g, ogórek kiszony, marchewka, cebula, groszek, kukurydza, papryka, itp.)
  • herbatniki
Wtorek
  • kanapka z serem i warzywami (2 razy pół bułki)
  • herbata (150ml)
  • zupa fasolowa (250ml, włoszczyzna, fasola, mąka żytnia, ziemniaki)
  • ziemniaki (100g), kotlet rybny duszony (60g), surówka z kapusty kwaszonej (60g, jabłko, oliwa, kapusta kiszona, cebulka, miód)
  • jogurt naturalny z owocami
Środa
  • twaróg homogenizowany (80g)
  • pół bułki pełnoziarnistej z masłem
  • herbata (150ml)
  • zupa pomidorowa z makaronem (250ml, śmietana 9%, pomidory, wywar mięsny)
  • kasza gryczana (100g), pieczeń rzymska w sosie (120g), buraczki (60g)
  • owoc sezonowy
Czwartek
  • pasta jajeczna (1 jajko)
  • pieczywo pełnoziarniste z masłem, ogórkiem lub pomidorem (1 kromka)
  • herbata (150ml)
  • zupa grochowa (250ml, włoszczyzna, groch, czosnek, majeranek, ziemniaki)
  • makaron z sosem bolońskim (250g, czosnek, mięso wieprzowe, pomidory, majeranek)
  • ogórek świeży lub inne sezonowe warzywo
  • wafle tortowe suche
Piątek
  • płatki zbożowe z mlekiem (250ml)
  • bagietka pełnoziarnista (masło, pomidor, wędlina)
  • rosół z makaronem (250ml)
  • racuchy z jogurtem i twarogiem (200g)
  • jabłko lub marchewka
  • kanapka z bagietki z miodem

Tydzień 4

Śniadanie Obiad Podwieczorek
Poniedziałek
  • parówka z szynki (60g)
  • pół bułki pełnoziarnistej (pomidor, sałata)
  • herbata (150ml)
  • zupa ogórkowa zaprawiana mąką pełnoziarnistą i śmietaną 9% (250ml, ogórek, włoszczyzna)
  • ziemniaki (100g), medalion (60g), surówka z marchewki (60g, jabłko, marchewka, miód, cytryna)
  • wafle ryżowe naturalne
Wtorek
  • zupa mleczna (250ml)
  • kanapka z serem (pół bułki, rzodkiewka, sałata)
  • herbata (150ml)
  • zupa pieczarkowa (250ml, pieczarki, włoszczyzna, ziemniaki, śmietana 9%)
  • ziemniaki (100g), gołąbki w sosie (120g, szatkowana kapusta, ryż, mięso wieprzowe)
  • surówka sezonowa
  • owoc sezeonowy
Środa
  • kanapka z wędliną (2 razy pół bułki, ogórek)
  • kakao (150ml)
  • pomidorowa z ryżem (250ml, pomidory, śmietana 9%)
  • filet rybny mintaj soute (60g), surówka z ogórka kiszonego (60g, ogórek, marchewka, kukurydza, papryka, oliwa)
  • bułka maślana
Czwartek
  • twaróg na słodko (50g, twaróg, miód)
  • pół bułki ze słonecznikiem z masłem
  • herbata (150ml)
  • zupa neapolitańska (250ml, włoszczyzna, twaróg, śmietana, pietruszka, ziemniaki)
  • ziemniaki(100g), gulasz wieprzowy z warzywami (100g, marchewka, cebula, seler, por, papryka), surówka sezonowa (60g, np. kapusta kwaszona, ogórek kwaszony, kapusta świeża, groszek, kukurydza lub inne warzywa w zależności od miesiąca, oliwa)
  • kanapka z wędliną na bagietce
Piątek
  • pasta z tuńczykiem (50g)
  • pół bułki razowej (masło, ogórek, rzodkiewka)
  • herbata (150ml)
  • zupa buraczkowa (250ml, buraczki, włoszczyzna, śmietana 9%, ziemniaki)
  • risotto z warzywami i mięsem (220g, włoszczyzna, papryka, kukurydza, fasolka szparagowa, mięso drobiowe, mąka żytnia)
  • sałatka ryżowa z brzoskwiniami i bakaliami